African beats!

Tjenare tjenare!

Här sitter jag igen och skriver på denna otroligt tråkiga bloggen! ;)
Tänkte bara säga att typ en vecka sedan var jag på förhandsvisningen av "Invictus" med Klara-Bella. Ni vet de som handlar om Nelson Mandelas väg upp genom att ta hjälp av den otroligt populära sporten RUGBY. Det är en underbart fin film och värd att se.



trailern



I filmen finns det en otrolig dikt som får till och med mig att känna som om INGET kan stoppa mig 


Out of the night that covers me
black as the pit from pole to pole
I thank whatever gods may be
for my unconquerable soul

In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud
Under the bludgeonings of chance
my head is bloody, but unbowed

Beyond this place of wrath and tears
looms but the horror of the shade
and yet the menace of the years
finds, and shall find me, unafraid

It matters not how strait the gate
how charged with punishments the scroll
I am the master of my fate
I am the captain of my soul

För dem som inte förstår  klicka HÄR


Och så får man absolut inte glömma all den underbara africanska musiken som är med i filmen




Shosholoza


Hamba Nathi


Nu är det dags för mig att sluta ska duscha och sen höra av mig till Victoria! Hon skulle nämligen följa med mig och hämta lille bror på dagis! :)

PUSSS

Kommentarer
Postat av: Baby J

I like the movie also =) Great blog!

2010-04-20 @ 13:39:45
URL: http://finest.se/djbabyj
Postat av: liindblaads

heej bra blogg :) gillar den :)

2010-04-20 @ 14:25:47
URL: http://liindblaads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0